Slider

Czyli co się wyprawia w obecnej chwili na Blogu!
A dzisiaj mocne zachmurzenie, a raczej zako(p)cenie. Codzienna pogoda ducha, pod patronatem Świętego Luja z Łazarza.

23 lutego 2016

Mercedes-Benz DLC w Car Mechanic Simulator 2015

Witam,

Pod koniec zeszłego tygodnia firma Red Dot Games zaskoczyła zapowiedzią nowego dodatku do swojego zeszłorocznego hitu.


Prawdę mówiąc żadna zapowiedź, gdyż wiadomo było o tym od września ubiegłego roku.
Kiedy wypuszczono łatkę usprawniającą, dodano wówczas możliwość korzystania z modyfikowanych mapek dla toru testowego, stworzonych przez społeczność.
Mniej więcej w tym samym czasie pojawiła się notka o kolejnej aktualizacji i liście rzeczy jakie będą poprawione, a które de facto zostały wprowadzone właśnie teraz, w lutym 2016.

Jakie są efekty wprowadzonych zmian? O tym właśnie zacznę od następnej linijki.

Należy wspomnieć, że czasy, gdy zapowiedziano owe zmiany, a dzień dzisiejszy oddzielone są przepaścią rzędu kilku miesięcy, zatem jeśli ludzie pracowali nad tym przez cały ten czas, to z pewnością cele przed i cele po, będą się nieco różnić.
A już nie owijając w bawełnę, różnią się.

Podstawowe założenia:
- Drobne usprawnienia i poprawa pewnych niedoróbek
- Synchronizacja ze Steam Cloud
- Dodatek z Mercedesami

Osiągnięte założenia:
- Dodatek z Mercedesami
- Drobne usprawnienia
- Błędy powstałe w wyniku poprawy pewnych niedoróbek
- Brak Steam Cloud
- Pewnie niedoróbki, co miały zostać poprawione, wciąż jeszcze są do poprawienia, bo nie zostały poprawione.
- Zmieniony kolor osłony silnika w głównym menu.


Na rozgrzewkę, trailer poniżej:




Podstawowo, oto nowe pojazdy, które pojawiły się w grze:



Mercedes-Benz 300SL [W198]






Ujęcie z wnętrza w białym lakierze
Opcja z ciemnym lakierem

Widać, że kolor deski rozdzielczej zależy od koloru nadwozia:


Mercedes-Benz 560 SEC [W126]

Mój faworyt!



Bardziej zadziorne ujęcie




Podgląd wewnętrzny
Z miejsca kierowcy
Trochę na łonie natury ;)

Zatem oto taki spam fotografiami, przybliżony podgląd na wygląd z zewnątrz i wewnątrz.
Co ciekawego i jakie nowości od teraz oferuje nam gra?

Zaczynając od samochodów i pewnych aspektów rozgrywki:
Oba pojazdy posiadają swoje, indywidualne części, sprawiające, że należy kupić taki a nie inny wydech, oraz taki, a nie inny filtr powietrza.

Właśnie chciałem napisać o logach firmowych na częściach, dla przykładu amortyzatory - były firmowane logo Monroe, lecz po kolejnym paczu z poprawkami, zostały one usunięte, no może skończyła się licencja, a w każdym razie, ten przyjemny smaczek bytował tylko na kilka godzin.

Kolejną zmianą, (jeszcze jej nie wycofali), to kolory sprężyn amortyzatorów, kiedyś były czerwone, obecnie są żółte - bardzo ciekawy wygląd obecnie.



Jednak w kwestii "błędów powstałych w wyniku poprawy pewnych niedoróbek", efekt jest taki, że pozostałości po oryginalnym koncepcie sprężyn, kłują w oczy:



Na miniaturce widnieje element czerwony, natomiast w rzeczywistości okazuje się żółty, coś jak z towarem zamówionym w Aliexpress.
Bardziej spodziewałem się, iż przy najbliższej okazji zostanie naprawiony ten mankament, aniżeli, że logotypy poznikają.

Kolejny ciekawy dodatek do warsztatu - spawarka - do naprawy karoserii pojazdu - a dokładnie samego nadwozia które zostaje po zdemontowaniu wszystkich możliwych części:


Następna interesująca odmiana, to przestawienie szafy elektrycznej, przesunięcie półki z felgami, odmienny układ felg na półce, felgi pomalowane na czarno oraz... pudło!

Ktoś wie co znajduje się w tym pudle? Bo ja nie wiem.

Ciąg dalszy zmian: pojawiło się więcej plakatów firmowych na ścianach.


W chwili obecnej warsztat wygląda następująco: 
(kolor ścian i podłogi zmieniony, lecz ta możliwość była wprowadzona o wiele wcześniej)




Amortyzatory Monroe, przez chwilę w grze też takie były.

Swoją drogą: Jeśli ktoś nie zauważył, to powiem, że z półki zniknęło kilka felg, gdzie są teraz?

Nasz mechanik postanowił ustawić jedną na szafeczce!
Jedna leży na stosie kartonów, widocznie uszkodzona, albo nie spodobała mu się.

Kolorowy wystrój kafelkowy ścian w połączeniu z eleganckimi plakatami prezentuje się zacnie.

Więcej plakatów
Mało kiedy się patrzy w takie miejsca, a jednak coś tam jest!

Jak mnie pamięć nie myli, to przed aktualizacją w warsztacie były drzwi do nie używanego pomieszczenia, w żaden sposób nie do odblokowania, lecz nie zaklejone.
Teraz są one dodatkowo zaklejone taśmą ostrzegawczą, tak jak by miały być wykorzystane - w ten sam sposób zabezpieczone są na przykład drzwi do parkingu, gdy jeszcze nie odblokowany.


Za okienkiem widać wyraźnie, że pomieszczenie jest w remoncie:



Czyżby twórcy mieli zamysł do jego wykorzystania? Nie mam kompletnie pomysłu.
Twórcy już w tej chwili zapowiedzieli na grupie Steam, że szykuje się DLC 1/4 mili, o czym można przeczytać w notce o zmianach. Może ta sugestia będzie pomocna w rozważaniach.

@EDIT: TAK! Po patchu dodającym części wydajnościowe, omawiane pomieszczenie to teraz hamownia, na której modyfikować można program w sterowniku silnika lub regulować gaźnik w starszych silnikach.

Podsumowując:


W grze nastąpiło kilka zmian, wydają się bardzo drobne, niektóre rzucają się w oczy mocno, inne prawie wcale, a jeszcze inne sprawiają, że gracz ma powód by do tytułu powrócić - czytaj - nowe samochody do odrestaurowania.

Tak prezentuje się kawał materiału dołączony do owej produkcji, jestem ciekaw dalszego postępu, jak by nie było - po długiej przerwie od ciągłych aktualizacji.
Masz swoje zdanie na temat dodatków w CMS '15?
A może czegoś w grze brakuje?
Możesz o tym opowiedzieć w sekcji komentarzy pod tym postem!

Pozdrawiam,
~Volteski