sobota, października 20, 2012

Podmiana kości RAM w laptopie. (Zróbmy To! #1)

Ostatnimi czasy, Pafciowi nie chce się zabrać za stworzenie czegoś kreatywnego, w związku z czym postanowił zapchać blog nową bezsensowną notką, a dotyczyć ona będzie przeprowadzonej w wysoko-zaawansowanym procesie technologicznym operacji, z użyciem śrubokręta i odrobiny megaherców w mózgu. Więc ZACZYNAJMY!

Całość to 100% kopia mojego materiału z forum:


Cała historia wieczorowego olśnienia.
Podczas odrabiania zadania domowego do szkoły, wpadłem na pomysł przełożenia kości RAM z mojego zepsutego laptopa do nowego, może się to wydawać dziwne skoro jeden komputerek jest większy, a drugi mniejszy. 
Nic bardziej mylnego w "starym" posiadałem jedną kość 2GB typu DDR3, w nowym tak samo, tyle że z połowę mniejszą pojemnością.
Aby dokonać "przeszczepu" należało w pierwszym rozkręcić całą spodnią klapę ~ 24 śrubki.
w drugim zaś tylko zdjąć małą klapkę dokręcaną jedną śrubką.
Oto interesujące nas obszary płyty głównej:
#1 - Pusto jak w mojej głowie:

Kość została już 'wysadzona'.


oraz #2 Widać umieszczoną wcześniej kość marki Kingston o pojemności 2 gigabajtów - zastąpiła mniejszą:

Tak oto widzicie, że płyta główna w NetBooku mym jest niebieska.
A oto i kość Samsung 1 gigabajt - trafiła w zastęp swojej większej koleżanki:


Oczywiście kość pamięci umieszczona jest w gnieździe i dociśnięta do pionu przez dwa metalowe zaciski po bokach gniazda (widać na fot.1 i 2.), więc aby ją wyjąć należy delikatnie rozsunąć zaciski na zewnątrz, pamięć wtedy z łatwością wyskakuje i można ją wyjąć.

Po całej tej operacji zauważyłem wyraźną poprawę w pracy systemu (nie ma ścin, a wcześniej występowały co chwilę)

pozdrawiam,
Paweł.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates