sobota, lipca 13, 2013

Gameplay z Grand Theft Auto Five !

Kilka dni temu stało się to, czego nie oczekiwałby nawet największy fan GTA, mało kto spodziewał się, że Rockstar Games zaprezentuje kiedykolwiek gameplay z przedstawonej w tytule gry, coprawda w przypadku Max Payne 3, czy Red Dead Redemption taki się przytrafił, to w Grand Theft Auto IV doczekaliśmy się jedynie kilku typowych trailerów, czterech oficjalnych ukazujących produkcję i reszty jako komercjale dla telewizji.
Lecz nie ma tu czego porównywać, GTA 5 to będzie świetna gra i wszystko co Rockstar w związku z nią poczyni z pewnością będzie dobre!



Tymczasem, gdy jeszcze fakt ten ciągle szumi w internecie, a wszystkie fora "GTA'owskie" huczą od tematów zakładanych z radości obejrzenia prawie pięcio minutowego skrawka rozgrywki przez ich użytkowników, ja postanowiłem nie odpuszczać sobie okazji, by coś napisać.



Powyżej filmik prosto z oficjalnego polskiego kanału Rockstar Games na Youtube.

Już od pierwszych sekund w oczy rzuca się znajomy widok, każdy widzący kiedyś pierwszy trailer gry pozna, że zaczyna się on takim samym ujęciem na centrum miasta.













"W Grand Theft Auto Five, Rockstar starał się
 zrewolucjonizować otwarty świat na wiele sposobów. 
Świat gry jest piękny, ogromny i różnorodny"


Tymi słowami zaczyna się najdłuższy aktualnie oficjalny materiał z GTA V. W sumie to nawet nie wątpię w ich prawdziwość.

Cytując opisy głównych bohaterów przez lektorkę:


"Michael: Dawny świetny okradacz banków, dzisiejsza, nie tak świetna głowa rodziny.



Franklin: Oportunistyczny uliczny cwaniak, jest przekonany, że otaczają go kretyni.


I Trevor... Im mniej o nim powiemy, tym lepiej..."

Oglądając fragment z tym ostatnim w roli głównej nie potrzeba słów by go opisać, jego sposób bycia mówi sam za siebie.


HUD i minimapka.

Radar na ujęciu z samolotem.
Jest to jedna z rzeczy, których ujrzenia spodziewałem się po tym gameplay'u. Wcześniej była mowa o prostokącie z trójwymiarową minimapą z trzema paskami na dole, ale myślałem że będą one równej długości. Jak widać, pasek życia jest najdłuższy, a pancerza i umiejętności specjalnych są o połowe krótsze tak, by zapełnić całą dolną część prostokątnego radaru.
Przyglądając się dokładniej nie umknęły mi pewne znajome już elementy. O czym mówię ? Mianowicie, kolory: pasek zdrowia jest zielony a armora niebieski - czyżbyśmy nie widzieli ich już wcześniej ?
Radar z minimapką prosto z
GTA IV.
Strzałka oznajmiająca położenie na radarze i wskaźnik północy.
- Zupełnie identyczne tesktury zostały tu zastosowane.

Gwiazdki poziomu poszukiwań:
Wzięte ze screenu z Niko w roli głównej...
...oraz ze screenu z Trevorem.

Widocznie wyżej wymienione elementy są zbyt dobre, by je zmieniać, ja osobiście też bym niczego nowego dla takich detali nie tworzył, ale sam fakt, że ta gra jednak będzie miała coś z swojego poprzednika jest zdumiewający.
Jednak to nie koniec, o tym, co jeszcze można się dopatrzyć w dalszej części.


Rockstar potwierdził, że material tworzony był na wersji gry śmigającej na Playstation 3, instrukcje i opis przycisków w lewym górnym rogu screenów zdają się o tym świadczyć. Chyba że ktoś widział przycisk R2 na oryginalnym padzie Xboxa 360 :)

Koło zmiany postaci:

Kolejną kwestią wymagająca poruszenia jest możliwość grania trzema bohaterami, ale... Trzeba się w takim razie jakoś przełączać! No właśnie.. Zbyt oczywiste, ale jak to zostało rozwiązane? Prezentowany obok obrazek pojawia się w prawym dolnym rogu ekranu i zawiera wspomniane koło wyboru oraz zestaw pasków reprezentujących poziom zaawansowania bohaterów w danych kategoriach. A są to kolejno: umiejętności specjalne, wytrzymałość, strzelanie,  siła, podstęp (cokolwiek miałoby to oznaczać), latanie, jazda oraz pojemność płuc.
A oto...



...Proces oddalania się kamery.

Ta mapa musi być na prawdę duża...
Dodatkowe ciekawostki:

Customizacja i tuninig samochodów.

Zmiana ciuchów:

Malowanie tatuaży:

Minigry:
Golf.
Tenis. (Michael i Jordan...)
Nurkowanie pod wodą i zwiedzanie podwodnego świata w całej jego okazałości:

Polowanie:

Zawody na strzelnicy:

Wyścigi rowerowe:

Skoki na spadochronie:


Mechanika gry
została poprawiona, tak, by sprawiała przyjemność z rozgrywki, co to oznacza ? Biblioteka animacji została zwiększona, co ma wpływ zakres ruchów bohatera; przejścia między osłonami są bardziej płynne oraz tym podobne.

GTA V...
Spójrzmy teraz na prawy górny róg powyższego screena:


A teraz na prawy górny poniższego:

GTA IV...

Podobieństw część dalsza.

W GTA V czcionka stanu amunicji jak widać pozostała bez zmian, tylko gdzie zjadło ikonkę broni ?


System przełączania się między elementami z podręcznego arsenału został przebudowany i przypomina rozwiązanie wykorzystane w Red Dead Redemption oraz po części w Max Payne 3. Nie można tu nie wspomnieć o kolejnych podobieństwach - ikony broni są wykonane w identycznym stylu co w czwartej części gangsterskiej serii. (Dużo jeszcze będzie podobnych zrzynek??)

Shotgun na godzinie siódmej trzydzieści znajduje się w ekwipunku pomimo braku amunicji, można więc rzec: nie ma samych zrzynek, sa też ulepszenia! Zgodnie z wcześniejszymi pogłoskami nie stracimy broni przy wystrzelaniu całego magazynka. Wiąże się to z oszczędnościa hajsu, a jak wiadomo - Kupno utraconej z głupiego broni = stracenie cennego $rodka do życia.

Podczas, gdy Franklin zmienia pistuś na coś konkretniejszego czas na chwilę spowalnia, co ułatwia zastanowienie się nad rozsądniejszym wyborem narzędzia do montowania zawartości magazynka w ciele wroga z wystrzałową szybkością.


Przy zabiciu przeciwnika celownik zamienia się w czerwony krzyżyk, dla gracza to oznacza możliwość zaprzestania marnowania kolejnych porcji ołowiu, dla zabitego - krzyżyk na drogę..


Piękne przeładownaie i jedziemy dalej.

Widząc to co teraz nieco podniosły mi się brwi, mianowicie zniszczenia wyglądają niezwykle efektownie!


Umieszczony wyżej obraz jest prosto z centrum akcji napadu na ciężarówkę, dokładniej - Securicar.
W GTA V hajs zawsze musi się z zgadzać!


Nie pierwsza i nie ostatnie rzecz, jaka uległa rozwojowi to kupowanie przez internet posiadłości oraz akcji różnych firm, wcześniej kafejka służyła tylko do przeglądania otrzymanych e-maili.

Teraz nie dość, że jest dużo więcej opcji to jeszcze mocno urozmaicono klikanie w odnośniki!



Grand Theft Auto Online:

Jak narazie nie wiadomo o tym za wiele, pokazana została tylko postać z widokiem na miasto i 15 innych rockstarowych uczestników  wieloosobowej zabawy. O szczegółach mamy dowiedzieć się wkrótce i nie omieszkam z tej okazji coś napisać, gdy tylko będzie wiadomo trochę więcej.

Tymczasem ja oczekując na dalszy rozwój sytuacji kończę i idę odpocząć po kilku godzinach ślęczenia przed klawiaturą, ekranem, od kilkukrotnego oglądania tego samego filmiku i wstawiania screenów z niego dodając do nich własny opis. Cześć!
~Volteski 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates