środa, lipca 17, 2013

Making Of: Podświetlenie kontrolek w liczniku od Malucha. #1

Jedną z pierwszych rzeczy jakie nęciły mnie z rana były sprawy związane z aktualnie prowadzonym przeze mnie projektem.
Z początku do podświetlenia miały mi służyć oryginalne żaróweczki, zdecydowałem się jednak na rozwiązanie mniej prądożerne i ostatecznie wmontuję diody LED, chociażby dlatego, że są też bardziej żywotne.

Ogarniałem jak obliczyć pożądany opór rezystora dla LEDów, bo nie  mam pewności jeszcze jakim napięciem zasilę cały układ, przede wszystkim muszę go sklecić i nad tym skupię się w pierwszej kolejności. Na dziś mam tylko trochę więcej fotek ukazujących to, nad czym będę pracował.
Panel przedni od tyłu, z tej strony wyraźnie widać włączniki, są 4, będa użyte to włączania układów.


Listewka znajdująca się pod zegarami, zdjęcie naświetlone tak, by było widać wszystkie kontrolki.

Tył panelu, standardowe diody do zwykłych ledów będa z lekka zbyt duże, ale jeszcze będę myślał nad ich zamocowaniem.

Muszę dokupić z dwadzieścia ledów i zacznę już prawdziwą pracę nad równoległym połączeniem ich, wtedy, pojawi się też stosowna notka z kolejnej części prac.
Do zobaczenia wkrótce!

~Volteski

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates