poniedziałek, czerwca 09, 2014

AMD ASUS Radeon HD7790 1GB OC & Intel Pentium G2020 & 4GB RAM - [Testy w grach I]

Obecna wersja artykułu:
 v1.2.5 (09.08.2014)


Modele Radeonów z serii HD77** należą do średniego segmentu wydajnościowego, dokładne modele desktopowe z tej rodziny to kolejno: HD7730, HD7750, HD7770 oraz HD7790.
Test dotyczy tej ostatniej.
Warto jeszcze przypomnieć, że jest to konstrukcja Asusa, wersja 1GB, fabrycznie podkręcona, działająca na zegarach 1075/1600 MHz.
Cały zestaw opiera się na w/w karcie wraz z Pentiumem G2020, który to do swej dyspozycji ma 4GB RAM.


Poniżej znajduje się lista nowszych gier, które próbowałem uruchomić, wraz z omówieniem dokładnych ustawień graficznych jak i płynności gry, a jako bonus będę dorzucać krótki filmik z rozgrywki i ewentualnie screeny.
Ze względu na fakt, że nabyłem nowy monitor, od teraz wszystkie gry będą ogrywane w natywnej rozdzielczości pełnego High Definition.


WATCH_DOGS


Ustawienia: Niskie, gra chodzi jak by chciała, a nie mogła i ciężko tu cokolwiek opisać, bo grać to się nie da wcale. Już w przypadku BF3 samotne dwa rdzenie dawały o sobie znać, ale mimo to jeszcze radziły sobie bardzo dobrze, tutaj nawet detale nic nie dają. Jestem przekonany, że w tej grze HD7790 jest w stanie rozwinąć swoje skrzydła, ale nie w duecie z tym procesorem. Nagrać też było nie sposób, trochę DXTory, trochę Actionem, bo ten pierwszy nie ogarniał przy takich skokach klatek. Nie ma sensu więcej pisać, polecam obejrzeć samemu:

 
@Update:
Po zmianie procesora na czterordzeniowy płynność wzrosła, lecz grze ciągle doskwierała czkawka spowodowana zbyt małą ilością ramu, po dodaniu dodatkowych 4 GB różnica to jak porównanie nieba i ziemi. Po więcej zapraszam tutaj: http://volteski.blogspot.com/2014/08/watch-dogs-na-radeonie-hd7790.html

Battlefield 3 Multiplayer


Ustawienia: Wysokie podstawione przez grę - Dokładniej zaprezentowane na materiale.
Battlefield to dość nietypowa gra w tym zestawieniu, ponieważ potrafi zachowywać się różnie, przez zdecydowaną większość czasu jest grywalna, lecz czasami lubi strzelić focha i wyłączyć się w losowym momencie. Gdy na mapie znajduje się dużo osób, szczególnie gdy ta mapa jest mała i wszystkie 64 sloty serwera są zajęte, procesor daje wyraźne oznaki braku mocy, w takiej sytuacji procesor domaga się o danie mu spokoju, twierdząc że bez czterech rdzeni nie będzie działał należycie. W każdym razie ja doszedłem do podobnych wniosków - dwa rdzenie w 2014 roku staje się przeżytkiem i coraz to nowsze gry odmawiają współpracy.
Nagrany materiał ma ponad pół godziny i obejmuje całą rundę na mapie Noshahr Canals. Ze względu na naturę BF'a postanowiłem go nie skracać, zainteresowani mogą obejrzeć działanie gry przewijając do dowolnego momentu na filmie, a hardkorzy mogą obejrzeć całe 30 minut lamienia w popularnym FPSie.

Ze względu na fakt, że dwa rdzenie wydają się momentami zbyt mało wydajne gra potrafi sporadycznie przyklatkować, choć zacinania się nie uświadczymy, frame rate utrzymuje się w granicach płynności, na wysokich wyciska średnio 40 klatek, jeśli to za mało, pozostają tylko ustawienia niskie. Będąc jednak niedzielnym graczem i posiadając Pentiuma nie można na działanie Batlefielda trzeciego narzekać.
W skrócie: Potrafi nawalić, ale w całokształcie chodzi dobrze - warto mieć to na względzie, zwłaszcza że istnieją już gry, (a powstaje ich coraz więcej), które na tym konfigu są kompletnie nie grywalne.
Program przechwytujący: Mirillis Action!




Tomb Raider


Ustawienia: Ultra - Dokładniej zaprezentowane na materiale.
W skrócie: 8 minut nudnego łażenia, nic się nie dzieje, występują ścinki spowodowane nagrywaniem, które przeczą idei testu płynności, dlatego postaram się o jeszcze jeden (ciekawszy) materiał, który nie będzie  zawierał tych lagów, a będzie pokazywał jak to faktycznie z płynnością w Tomb Raiderze jest.
Program przechwytujący: FRAPS



Saints Row The Third 


Ustawienia: Ultra
Rozdzielczość - 1280x720; Antyaliasing - 8xMSAA; Filtrowanie anizotropowe x16; Szczegóły scen, oświetlenia, cieni, odbicia, postprocessing, Ambient Occlusion - Wysokie.
Program przechwytujący: FRAPS

Bez nagrywania jak i z nagrywaniem gra działa bardzo płynnie, ze względu na rozdzielczość 720p podczas nagrywania Fraps nie spowalniał tak bardzo, choć odczuwalnie. Zrezygnowałem z Full HD ze względu na niezbyt szybki dysk twardy, który nie nadążał z zapisem nieskompresowanego materiału w tej rozdzielczości.

Poniżej wideo z omawianego tytułu:


Na poniższy film złożyły się dwa czynniki, pierwszy to przymus wynikający z faktu, że w poprzednim filmie gra nie działała w natywnej rozdzielczości, a drugi to chęć porównania płynności gry zależnie od rozdzielczości przechwytywania obrazu przez program Mirillis Action!. Ustawienia graficzne są takie jak wyżej, dokładniej ukazane na materiale.
Program przechwytujący: Action!


Grand Theft Auto IV 


Ustawienia: Auto
Rozdzielczość - 1920x1080; Jakość tekstur - Wysoka; Jakość odbić - Wysoka; Jakość wody - Bardzo wysoka; Jakość cieni - Wysoka; Cienie dynamiczne - Wyłączone; Filtrowanie anizotropowe x4; Paski detali ustawione kolejno od góry - 22 - 11 - 20.
Program przechwytujący: FRAPS

Bez nagrywania gra działa płynnie osiągając powyżej 30 kl/s Fraps ograniczył tą liczbę do około 20.
Opisywany duet procesora i karty pozwala na komfortowe granie w Full HD, chociaż w trybie multiplayer przy dużej ilości graczy w jednym miejscu (np. podczas wyścigu) czasami można zauważyć lekkie klatkowanie, ale w takiej sytuacji nawet na Xboksie 360 wyglądało to podobnie.

Gra na wysokich prezentuje się tak jak na załączonym wideo:





2 komentarze :

  1. Podaj proszę czy RADEON HD 7790 to wersja z 1GB czy 2 GB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wersja z 1GB. Dziękuję za zapytanie, już zaktualizowałem posta, by dodać w nim tą informację.

      Usuń

 
Blogger Templates