wtorek, lipca 01, 2014

Battlelog: Brak pingu serwerów w Battlefield, jakichkolwiek serwerów.

Omawiana sprawa zalicza się do tych typu: "Niedawno coś tam w ustawieniach nagrzebałem, nic znaczącego, a dziś zastanawiam się czemu coś mi się chrzani" Poniżej wyjaśnię dlaczego.

Od kilkunastu dni usiłowałem popykać sobie jakąś rundkę w BF3, ale jakimś cudem gra po dołączeniu strasznie lagowała, niezależnie od ustawień osiągała zawrotne 5 FPS, mało tego, w statystykach prawie każdy gracz na serwerze posiadał trzycyfrowy ping, a przy moim nicku, w tym miejscu tabelki widniał piękny myślnik, kreska, po prostu żadnych cyferek, ping mniejszy niż zero, znak minus.

Na forach czytałem coś o tym by w ustawieniach firewalla dodać wyjątek dla aplikacji battlefielda, ale co, jeśli to nic nie daje, bo wcześniej działało?

Do rzeczy

Dziwiłem się czemu przy serwerach nie wyświetla pingu, a tak się składa, że kilka dni wcześniej w ustawieniach routera ustawiałem sobie opcje zabezpieczeń w routerze:

W routerze TP Link w menu Security > Advanced security wygląda to tak:


Dwie na dole najbardziej interesujące, odpalając grę nie zorientowałem się, że  zablokowałem w ten sposób wszelkie pakiety ping docierające do routera: Kompa ci nie spingują, jakiś tam ułamek wszystkich wirusów też sobie nie poradzi, ale Battlefield musi pewnie zastanawiać się czemu dostaje takiej czkawki. Odznaczenie powyższych dwóch ptaszków, (a przynajmniej tego drugiego, na dole), sprawia, że wszystko wraca do prawidłowego stanu i czas odpowiedzi serwerów wyświetla się. Również gra działa wtedy normalnie.

Jeszcze jedną wartą uwagi rzeczą jest fakt, że w czasie, gdy w routerze był zablokowana możliwość pingowania w sieci LAN, inne osoby, które były połączone z moim komputerem przez Hamachi - programie tworzącym między komputerami właśnie wirtualną sieć LAN - miały takie same objawy w BF, co ja!

To na tyle z mojej strony w tym temacie. Jeśli wszystkie inne opcje zawiodą, warto wziąć pod uwagę, czy w ostatnim czasie nikt nie grzebał przy konfiguracji routera.

~Volteski

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates