poniedziałek, sierpnia 11, 2014

AMD TressFX - Tomb Raider - Ładne włosy, ale czy równie dobra płynność? - Test na Radeonie HD7790 1GB

Witam,
Półtora roku temu, premierze rebootu kultowej gry z Larą Croft w roli głównej towarzyszyły głośne zapowiedzi innowacyjnej technologii prosto od firmy AMD - TressFX. Podobno włosy głównej bohaterki mają się z takich zwyczajnych, o wysokiej zawartości poligonów, zmieniać w prześliczne kosmki powiewające na wietrze.
I rzeczywiście nie wygląda to najgorzej, pomijając fakt że fizyka nie oddziałuje na cała fryzurę, a tylko na kitkę, podobny efekt widziałem w Red Dead Redemption, grze starszej o 3 lata, wydanej na sprzęt który ma przynajmniej tych lat 7 - i tam nie można się do niczego przyczepić, mimo, że nic mi nie wiadomo o współpracy Rockstar San Diego z firmą AMD w tej sprawie.

Wracając do tematu.
Jako, że uwielbiam spamować filmami z rozgrywki gier testowanych pod kątem działania na moim sprzęcie, postanowiłem w końcu zrobić własny filmik prezentujący działanie wyżej opisanej technologii, poniżej porównanie płynności z włączoną opcją oraz bez niej.
Liczba klatek na sekundę wyświetlana jest w prawym górnym rogu, zaleca się oglądanie w najwyższej dostępnej rozdzielczości.



Montaż zajebisty - 2/10


Gra na ustawieniach ultra, bez włączonego TressFX osiąga praktycznie stałe 40 klatek na sekundę, po włączeniu bywa różnie, płynność zależy głównie od odległości kamery od głowy w danym momencie, widać wtedy zauważalny spadek płynności.

~Volteski

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates