sobota, kwietnia 02, 2016

Co zrobić, gdy aplikacje w Androidzie wyłączają się?

Od pewnego czasu dziwiło mnie, dlaczego wyszukiwanie głosowe świeżo po przywróceniu ustawień fabrycznych działa, a potem nagle przestaje.
Kres nadszedł, gdy jakiekolwiek Apps2SD, MyAndroidTool, czy pieprzona połowa jakichkolwiek aplikacji w ogóle odwalała i nie chciała uruchomić się  łaski swojej.

W Internecie wyczytałem multum opcji, a raczej tematów w których nikt nie odpisał, albo temat rozwinął się do poziomu opowiazdek o zeszłorocznych prezentach.

No dobra, przesadzam, ale w każdym razie opisywany problem nie dotyczył i nie dotyczy tego, że ramu za mało, ani też mój tablet nie jest za słaby.
Problemem jest taka pewna aplikacja zwana Usługi Google Play, bez niej, nagle wszystko, jak na pstryknięcie działa bez zarzutów, śmiga i nic się nie sypie bez powodu.

No dobra, sprostowanie - Wspomniany wyżej komponent Androida odpowiada za udostępnianie innym aplikacjom Google, inormacji o koncie, wykorzystywanym w naszym urządzeniu, no i taki Youtube nie uruchomi się bez tego, nawet gdy w tle widać normalnie propozycje filmów, to nie, foch4ever i kuniec, nie ujedziesz.

Jakie rozwiązanie?

Usunięcie komponentu, bez którego aplikacje Google nie działają, a jednocześnie z którym, wszystkie pozostałe aplikacje nie działają również.

W moim przypadku szkodnicką wersją jest ta około 8.7.03
Można zainstalować starszą wersję, ja skorzystałem z takiej oznaczonej numerem 8.3.0.1 i nagle, niespodziewanie, żaden program nie miał już problemów.
Pomocna będzie stronka APKMirror.com albo UpToDown.com

Całe zajście w moim przypadku miało miejsce w tablecie Goclever R974.2

Sęk w tym, że wredny szkodnik aktualizuje się chamsko w tle i po chwili znowu problemy wracają.
Nie mam sprawdzonego, prze mnie osobiście, sposobu na zapobieżenie samowolnego aktualizaowania po cichu, choć z tego co wiem, to jeśli Twoja wersja Androida na to pozwala, zablokowanie transferu w tle, powinno ukrócić ten niecny proceder. Jednakże wiąże się to z ograniczeniem innych funkcjonalności, gdyż wiele aplikacji użytkowych, po prostu wykorzystuje możliwość przesyłu w tle, do normalnego działania, dzięki czemu można na przykład na bieżąco otrzymywać powiadomienia na fejsbuku, czy inne mejle.

Od Android 4.1.2 gdzieś tutaj powinna być opcja wyłączenia transferu w tle.
W 4.1.1 też powinna być "według internetów" ale w praktyce takiej opcji nie ma, natomiast...
,

<- W cywilizowanym Andku, tu 5.1.1 wygląda to mniej więcej jak na obrazku z lewej strony.

Jeśli po odinstalowaniu Google Play Services, problem z aplikacjami wciąż występuje, to najwyraźniej kłopot leży w czym innym, jednak w tej notce, chciałem zwrócić uwagę na kwestię, która nie jest zbyt oczywista a za bardzo nie znalazłem żadnego źródła, w którym ktoś inny opisywał by podobny przypadek, a solucję na mój problem odkryłem sam i mam nadzieję, że będzie ona pomocna, bądź nakieruje choć trochę w stronę znalezienia źródła problemu.

Zapraszam do ożywienia sekcji komentarzy, jeśli spotkał Ciebie podobny kłopot, lub poszukujesz rozwiązania na inny mankament, pisz śmiało, być może rozwiązanie jest prostsze niż się wydaje!


~Volteski

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates