piątek, listopada 11, 2016

Voltek Freak i Kombinacje Alpejskie

Witam,

Jak zapewne wiesz, nabyłem kiedyś tablet. Ten z serii:

Go Clever And Don't Buy It.
+1 do gierek słownych

Po wielu dniach walki z softem wynalazłem wersję CyanogenModa przystosowanego do procesorów z serii Rockchip RK3066, potrzeba było więc kolejnych dni na przystosowanie go pod ten konkretny tablet, ale efekt końcowy mogę uznać jako sukces...
Działanie na tej wersji jest płynniejsze. O tyle płynniejsze względem stockowego Andrzeja, co w porównaniu Atoma z mojego starego netbooka z tym z mojego drugiego Tabletu (N2600 vs Z3735F) - zamieszane co nie? GoClever od zawsze taki był, a od momentu instalacji Cyanogena 10.1 w końcu zaczął być użyteczny i mogę zastosować w nim aplikację Youtube i oglądać na nim YouTube !

Ale gdyby wszystko było idealnie, to było by na tym świecie za dobrze. I za nudno.
Skuteczność bateryjna wprost zostawia dużo do życzenia, a moje życzenia są duże, więc zamierzam coś z tym zrobić. Z doświadczenia wiem, że Xperia M2 posiada świetną baterię, ale jak się okazało Z1 też wcale nie jest słaba pod tym względem. W tablecie liczy się duża pojemność, dlatego postanowiłem zamówić cztery sztuki.
Jeśli tab zasilany jest napięciem 7,2V, to wykorzystując akumulator z Zetki uzyskam 6000mAh, natomiast jeśli tablet zadowala się napięciem 3,7V, to otrzymam wówczas pojemność... 12000mAh. Właśnie dziś sobie to uświadomiłem i nie mogę uwierzyć własnym teoriom, dlatego przerywam w tym momencie mój wywód i przystępuję do działania.


Podczas remontu jednego z telefonów, wymieniałem akumulator, uchował mi się on wśród pozostałych części do recyklingu i w ramach testu sprawdzę jak wygląda sytuacja ewentualnego połączenia kilku sztuk takich ogniw.

Poniżej zbliżenie na złącze:


Napięcie zmierzone w tym miejscu wykazało 4.15V, niestety nie mam zdjęć z miernika, bo drugiego murzyna, który miał by je zrobić, nie posiadam. Smuteczek :c
Jedyny wniosek jaki się nasuwa, to fakt, że napięcie ogniwa jest podawane bezpośrednio na złączu przez cały czas, jednakże raczej nie skorzystamy ze złącza, gdyż trudno było by przylutować cokolwiek w miejscu pinu grubości włosa.
Ogniwo wygląda na osadzone w ramce z plastiku i daje wrażenie trzymania się tam tylko na taśmach. Zaprawdę powiadam, że faktycznie tak jest. 


Spoiler: Od tego momentu dalsza część poradnika przeznaczona jest dla osób ciekawskich.
Nie rekomenduję powielania czynności w nim zawartych. Uszkodzenie baterii może wyrządzić szkody. Wszelkie działania wykonywane są na własną odpowiedzialność. 

W tym momencie na ring wkroczył zawodnik imieniem Sebastian vel Ostry "Nożyk" Tapeciak


Już od pierwszej chwili wykazał się dominacją nad przeciwnikiem i wyciął go w pień, a może raczej... z pnia. No z ramki go wyciął, no.


Dwa duże metalowe styki to płytki wychodzące bezpośrednio z obudowy, to one posłużą mi do połączenia się z resztą ogniw - jaki z tego będzie efekt?

Też jestem tego ciekaw ;)



~Volteski

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

 
Blogger Templates