Slider

Czyli co się wyprawia w obecnej chwili na Blogu!
A dzisiaj mocne zachmurzenie, a raczej zako(p)cenie. Codzienna pogoda ducha, pod patronatem Świętego Luja z Łazarza.

25 lipca 2014

Wymuszenie wyższej rozdzielczości w The Sims 2. Jak ją zwiększyć?

Z okazji zakończenia wsparcia dla gry, która obchodzi swoje 10 urodziny, Electronic Arts
postanowiło wszystkim posiadaczom podstawowej wersji The Sims 2 udostępnić rozszerzenie do wersji Ultimate, niedługo później okazało się że każdy posiadacz konta Origin może aktywować sobie grę za pomocą jakże wymownego kodu: I-LOVE-THE-SIMS (na prawdę ciężko było mi to zapamiętać, bo nie znam angielskiego i nie wiem czy ten ciąg liter w ogóle coś znaczy)

Jako dumny posiadacz tej gierki chciałbym ją uruchomić bez problemów, w końcu mój sprzęt jest młodszy przynajmniej o 9 lat od samej gry.

Bum: 1024x768, pełno możliwości, maksymalna jednak to 1600x900, a gdzie Full HD?

Trzeba się pobawić, gra dla Voltka, co gry ogrywa tak, że zanim pobawi się grą to najpierw musi pobawić się z jej prawidłowym uruchomieniem. No to do dzieła!

-Po pierwsze należy odszukać w folderze z grą pliku TSData\Res\Config\Graphics Rules.sgr
Znajduje się on w folderze najświeższego zainstalowanego dodatku. Ewentualnie polecam użyć CTRL+F.

-Wykonać kopię zapasową pliku.

-Skopiować plik na pulpit, aby nie było problemów z zapisaniem zmian.

-Plik otworzyć w notatniku.

-Odszukać w pliku wartości
option ScreenModeResolution
(Ewentualnie polecam użyć CTRL+F)
Zawierają się tam wpisy o rozdziałce maksymalnej i domyślnej, trzeba je po prostu pozmieniać by gra wiedziała że istnieją wyższe niż te ustalone przez programistów.


Według poradników jakie można znaleźć w internecie, wystarczy przekopiowanie wartości setting $Medium... do setting $Low, jednak w tym przypadku takie kombinowanie nic nie zmienia.
Żeby rzeczywiście mieć możliwość wyboru wyższej rozdzielczości należy samodzielnie zmodyfikować jej wartość maksymalną (ustaloną standardowo na 1600x1200).

-Aby tego dokonać, w polach setting: 


Należy zmienić podświetlone wartości na odpowiadające natywnej rozdziałce posiadanego monitora, gdzie maxResWidth oznacza maksymalną liczbę pikseli w poziomie, maxResHeight, w pionie. Przedstawione na przykładzie jest pole $High, nic nie szkodzi jednak, by ustawić takie same wartości we wszystkich polach, wtedy dla każdego zestawu ustawień gra będzie obsługiwać ten sam zakres rozdzielczości.

Po całym procesie należy zapisać dokonane w zmiany (ewentualnie polecam użyć CTRL+S), wgrać plik na miejsce w którym się znajdował i po wczytaniu gry, w ustawieniach lista dostępnych rozdzielczości powinna nie być tak upośledzona jak wcześniej.


~Volteski