Slider

Czyli co się wyprawia w obecnej chwili na Blogu!
A dzisiaj mocne zachmurzenie, a raczej zako(p)cenie. Codzienna pogoda ducha, pod patronatem Świętego Luja z Łazarza.

06 lipca 2015

Nie taki World Offline jakiego piszą

Witam, 
Do końca gry został już praktycznie tydzień, kilka dni temu opisywałem swoje myśli z tym związane, jednak nie potrzeba było długo szukać, gdzieś na świecie tworzy się projekt powstania serwera, który można odpalić na windowsowej maszynie i śmigać w sieci lokalnej. Coś rodem z piekła, gdy przeczyta się zasady licencji, kiedyś gdy mi się chciało, spojrzałem na to co tam piszą i jak byk napisane o zakazie wykorzystywania programów do emulacji gry offline. No cóż, wkrótce zbytnio wiele do powiedzenia mieć nie będą, bo ruszyła maszyna i kto będzie chciał to będzie grał.

Na razie wszystko jest w powijakach, serwer ma na stałe przypisane informacje o jednym kierowcy, lecz to tylko kwestia czasu i chęci autorów projektu, aby rozbudować go do poziomu obsługi wielu klientów w jednej instancji. Za tym idzie, konieczność rozbudowania systemu obsługi kont, tak by ludzie mogli mieć do niech dostęp ze spreparowanego launchera, którego obecnie nie ma, bo jak już wcześniej wspomniane, serwer ma z góry ustaloną konfigurację uzytkownika i podejrzewam, że w tej chwili nie ma przewidzianych zachowań w sytuacji, gdy druga osoba dołączy i skorzysta tego samego profilu.

Wiele rzeczy jest do rozwinięcia i zanim autorzy zaczną myśleć o bajerach takich jak wyżej opisałem, muszą zająć się bardziej podstawowymi rzeczami takimi jak obsługa wyścigów, system garaży, kupowania samochodów i wszystkiego co z nimi związane.

Kwestia to stworzyć najpierw wszystko tak, by  w pełni działało, potem dopiero można będzie się zabrać za dodatkowe modyfikacje i rozwój, bo chyba nikt nie pogardzi nowymi pojazdami w grze?

Sądzę, że do poziomu takiego MTA, Worldowi wcale nie jest tak daleko jak w przypadku czystego San Andreas, gdzie wszystkie sprawy sieciowe musiały być tworzone od podstaw. Tutaj gra została od samego początku zaprojektowana jest pod sieć, klient jest gotowy, można go tylko rozwijać, sprawa tyczy się jedynie stworzenia działającego serwera.

Ale co ja tam się znam. Ja się nie znam, a powyższy wywód to tylko wizja możliwości jakie są prawdopodobne, w każdym razie do zaprezentowania mam film, może kogoś ciekawi jak to wygląda, gdy się odpala grę pomijając oficjalne łącza:
Szczegóły dotyczące projektu NFS Offline w linku pod filmem.


Link do forum Elite PVPers o modzie Need For Speed Offline

~Volteski